Wednesday, July 9, 2008

Kaos

Arvutipark paneb näkku. Täiega. Kõigepealt ütles lauaarvuti viiruste ja nuhkvara tõttu töölepingu üles. Mingit rämedat jama paksult täis. Nuhkvaravastased proged küll leiavad pahalased üles, ent jagu ei saa. Üritavad isegi blokeerida nende levikut, kuid tundub, et patsient on surmale määratud. Nigu vähkkasvaja vohab see saast masinas, halvates üha enam ja enam protsesse.

Eile siis lendas läppar, millega ma tavaliselt pokkerit mängin, kah õhtule. Iga natukese aja tagant (nii umbes 3 sekiste intervallidega) viskas mingi progejupp(see polnud ei microsofti ega viirusetõrje proge läkitus vaid mingi täiesti tundmatu ja anonüümne jurakas) ette teate, et arvutis on kuri nuhkvara sees ja nüüd tuleb kindlasti-kindlasti sellevastane proge alla sikutada. Nagu nõiaväel avaneb läbi internet exploreri kohe lehtki, kust väidetavat abi antakse. Hui, tegelt muidugi imbub sealt veel hullemat jama sisse.

Jällegi, ükski viirusetõrje ehk nuhkvaraprogramm probleemist jagu ei saa. Ei jäänud muud üle kui format ja puhas windows peale. Siis hakkasin uuesti progesid installima ja jälle seesama kurjam platsis. AAAGRHH. Uuesti format.
Seejärel ilmnesid mingid uued jamad. BIOS-es on mingi kala, graafika draiverid ei installeeru normaalselt jne. jne.

Krt. ma olen viimase 24 tunni jooksul vist 10 korda juba windowsit installind. Üks laks võtab mingi tund aega - mõnus viis puhkuse veetmiseks tõesti. A noh, installimiste kõrvalt olen isuga Theory of Pokerit lugenud, nii et...niigipalju siis tolku.

Praegu ei julge pokkerisofti installida, jälgin mõnda aega, kuidas arvuti käitub. Igatahes, kui te samasugust suppi ei taha helpima hakata, siis olge ettevaatlikud igast piraatsoftide installimise ja cräkkide kasutamisega...

Hakka või uskuma, et osta on odavam.

7 comments:

Anonymous said...

nod32

Nozzu said...

Nod32 on peal. Ja ma kahtlustan, et sealtkaudu võiski mind rünnak tabada, kuna kasutasin mingit paar aastat vana kräkki.

Kuskil keegi mainis, et kräkitud nod tõmbab uuenduste asemel isuga viiruseid arvutisse.

Anyway. Veits värskem Nod32, COMODO firewall ja Search and Destroy nuhkvarakilp on nüüd arvuti puhtana hoidnud.

A kuna autokooli eksamid ees, siis pole saanud praegu mängida. Järgmine nädal ehk olen jälle puldis.

sancs said...

Kas sa paned ikka tulemüüri enne käima kui installitud arvuti võrku ühendad? Kui ei, siis ei ole ka midagi imelikku, et sulle arvutisse pahalased kohe tagasi imbuvad.

Nozzu said...

No windowsi installimise ajal, ma eeldan, peaks windowsi enda tulemüür ju tööle rakenduma.

Et seda ei pea ju pärast eraldi tööle lülitama.

sancs said...

Ära eelda, vaid installi windows ilma võrgukaablita ja tsekka enne ühendamist tulemüüri seaded üle.
Starmani võrguühendusega läks aega napilt 20sek enne kui esimene välisühendus katsetas arvuti tulekindlust.

sancs said...

Veel...

Kui mälu mind ei peta, siis XP esialgne versioon tulemüüri defaultina ei käivitanud, seda hakkas tegema alles Service Pack 2.

Nozzu said...

Nojah, mul ongi installikal SP2 peal.
Ei, ma ei usu, et mul praegu masinas viiruseid oleks.
Vähemalt mitte neid agressiivseid, mis siia enne formatti sisse ronisid, need oleks endast juba kõva kisaga märku andnud.